NIGHTMARES AT NIGHT
Autor: Aroa Galán García
Contacte: agalan10@xtec.cat
Nom escola: Institut Candelera
Adreça de l'escola: Avinguda de l’U d’octubre, 2, 43860 - L’Ametla de Mar, Tarragona
Pàgina web: https://agora.xtec.cat/iescandelera/
Breu descripció
'Nightmares at Night' és un videojoc creat per conscienciar sobre l'educació emocional i social, en el marc de l'eix 1: Benestar Emocional i Social. El joc està basat en la història d'un protagonista que s'enfronta als seus malsons, representats en illes temàtiques on el jugador ha de superar els seus temors. Els jugadors utilitzen estratègies no violentes i resolen puzles per gestionar emocions com la soledat, el fracàs i l'obscuritat. Desenvolupat amb Scratch, el projecte ha permès als alumnes aprendre conceptes de programació i treballar en equip per resoldre reptes relacionats amb el benestar emocional. A través de l'experiència interactiva, els estudiants han millorat la seva autoconsciència emocional i la seva capacitat d'adaptació mentre desenvolupaven competències digitals i comunicatives.
Singularitat i innovació
'Nightmares at Night' aporta un valor afegit per la manera com aborda el benestar emocional a través d'un videojoc. Mitjançant una narrativa propera i contextualitzada, els estudiants poden identificar-se fàcilment amb el protagonista, qui s'enfronta a malsons representats per illes temàtiques, com la soledat, el fracàs o l'obscuritat. Aquest enfocament facilita que els jugadors reconeguin i nomenin les seves pròpies emocions, promovent així una millor autoconsciència emocional. El format interactiu permet que els estudiants experimentin les emocions en un entorn segur, on poden aprendre estratègies per gestionar-les de manera no violenta. L'ús de Scratch com a recurs digital fa que el joc sigui accessible i ofereix als alumnes l'oportunitat de desenvolupar competències digitals mentre treballen en equip per resoldre reptes relacionats amb el benestar emocional.
Més detalls
Resum del procés
Impacte de la proposta
Altres observacions